BAŞKANLAR ZİRVESİNDE PANDEMİ SÜRECİNDE TURİZMİN GELECEĞİ

Bu yıl ilk kez sanal olarak düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Digital Fuarı’nda Başkanlar Zirvesi oturumunda “Pandemi Sürecinde Turizmin Geleceği” konuşuldu.

BAŞKANLAR ZİRVESİNDE PANDEMİ SÜRECİNDE TURİZMİN GELECEĞİ

Ukrayna Turizm Geliştirme Devlet Ajansı Başkanı Mariana Oleskiv, Alman Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Norbert Fiebig, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Firuz B. Bağlıkaya ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in katılımı ile gerçekleşen Başkanlar Zirvesi’nde pandeminin uluslararası turizme etkileri tüm detaylarıyla ele alındı.

Gazeteci Nihat Demirkol'un moderatörlüğünde düzenlenen toplantıda İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir’in Dünyanın her yerinden gelecek turistler için güvenilir, temiz bir şehir olduğunu vurguladı. İzmir’de 2020 turizm sezonunu, beklentilerin üzerinde kapatmayı başardıklarını belirten Soyer, “Yaptığımız tüm çalışmalarla pandemi sonrası turizmin umarım patlama yapacağı dönemde İzmir’in, değişimin kenarında değil, içinde yer alacağını ve bu değişimi fırsata çeviren, turizmde öncelikli tercih edilen şehirlerden biri olmasını hedefliyoruz. Umuyoruz ki, 2021 yılı aralık ayında 15. Travel Turkey İzmir fuarımızda, tüm dünyadan turizm profesyonellerini yine İzmir'de ağırlayacağız. Tüm çabamız İzmir’de turizm sektörünü, pandemi sürecinin yarattığı olumsuz etkilerden bir an evvel kurtarmak ve İzmir’i pandemi sonrasında bir adım öteye taşıyabilmek” dedi.

“YILIN İKİNCİ YARISINDA YURT DIŞINDAN HAREKETLİLİK BEKLİYORUZ”

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı (TÜRSAB) Firuz B. Bağlıkaya, Başkanlar Zirvesi’nde yaptığı konuşmada turizm sektörünün pandemi nedeniyle aldığı yarayı rakamlarla anlattı. Bağlıkaya, “Turizm sektörü açısından bakıldığında biz bugüne kadar böylesine şiddetli derin ve uzun süren kriz hiç yaşamadık, en çok zarar gören ekonomik alanların başında ise şüphesiz ki turizm sektörü geliyor” sözleriyle pandeminin sektördeki etkisini vurguladı. 

“20 MİLYON YABANCI ZİYARETÇİ SAYISINA ULAŞABİLİRİZ”

2020 yılında dünyada uluslararası seyahatte yüzde 74 azalma ile 1 milyar seyahat kaybı yaşandığına dikkat çeken Bağlıkaya “Dünyada yaşanan düşüş yüzde 74 iken Türkiye’de yabancı ziyaretçi sayısı yaklaşık yüzde 72 oranında gerileyerek, 12,7 milyon seviyesinde gerçekleşti. Aşılanma çalışmalarının hızlı bir şekilde yürütülmesi, aşı dağıtımının dünya genelinde adil bir şekilde sağlanması ve aşılanmanın başarıya ulaşması halinde, yılın ikinci yarısından itibaren sektörümüzde hareketlilik yaşanmasını öngörüyoruz. İlk seyahatler kısa ve yakın mesafelere olacaktır. Almanların ve Ukraynalıların Türkiye’yi çok özlediğini biliyoruz. İlk fırsatta tercihlerini Türkiye’ye gelmeden yana kullanacaklardır. 2021 yılında turizm sektörünün sergileyeceği performansı etkileyecek temel unsurların toplumsal bağışıklık oluşumu ve pandeminin seyri olacağını ifade edebiliriz. Türkiye açısından bakarsak ana pazarımız konumunda olan Avrupa ülkeleri ve Rusya-BDT pazarında aşılanma sürecinin hızlanması ve toplumsal bağışıklığın sağlanması halinde 2021 yılında ülkemize gelecek olan yabancı ziyaretçi sayısında 2020 yılına nazaran yüzde 60-70 seviyesinde bir artış elde ederek yaklaşık 20 milyon yabancı ziyaretçi sayısına ulaşacağımızı öngörüyoruz. Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızı da eklediğimizde 2021 yılındaki toplam ziyaretçi sayımızın 25 milyona ulaşmasını bekliyoruz.’’ diye 2021 turizmine yönelik beklentiyi özetledi.

ALMANYA SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ BAŞKANI FİEBİG

“İZMİR’İN SUNABİLECEĞİ ÇOK ŞEY VAR”

Alman Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Norbert Fiebig, Alman turizm sektörünün tamamına baktıklarında, oldukça zorlu bir süreçten geçildiğini ve pandeminin piyasadaki tüm oyunculara büyük zarar verdiğini söyledi. Norbert Fiebig, “Devletimizin büyük desteği olmasaydı çoğu firma ticari faaliyetlerine devam edemeyecekti. Seyahat acentaları için durum çok daha kötü. Normal rezervasyonların yüzde 10’unu yapabildiler. Normal döneme göre yüzde 80 düşüş gerçekleşti” dedi. Türkiye'ye dair görüşlerini de paylaşan Norbert Fiebig, şunları söyledi: “Türkiye’deki oteller son derece harika iş çıkardılar. Bundan dolayı güvenli tatil ortamı oluştu. Aşılanma olmadan uçağa binmek zor olacak. Biz tekrardan Almanya’dan Türkiye’ye turist göndermek istiyoruz. İzmir ile pandemiden önce de bir ilişkimiz vardı. Gastronomi çok önemli. Özellikle Türk mutfağı. Gelecekte buna daha fazla ilgi duyacaklar. Daha küçük oteller tercih edebilirler, turistlerin bundan sonra gittikçe kültüre ve ortama daha fazla önem vereceklerini düşünüyorum. İzmir’in de bu konularda sunabileceği çok şey var. Özellikle diğer ülkelere göre” dedi.

TÜRK TURİSTLERE UKRAYNA DAVETİ

Ukrayna Turizm Geliştirme Devlet Ajansı Başkanı Mariana Oleskiv de ülkeye gelen turist sayısında ciddi düşüşler yaşandığını söyledi. Bu yıl Türkiye ile turizm alanında çalışmak istediklerini kaydeden Mariana Oleskiv, Türk turistleri Ukrayna'ya çekmek istediklerini belirtti.

14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, 27 Şubat Cumartesi gününe kadar devam edecek. Fuar, “ttidigital.izfas.com.tr” adresinden online olarak takip edilebilecek.

YORUM YAZ

** Yorumunuzun sorumluluğu size aittir

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmadı. İlk yorumu siz yapın.

ÇOK OKUNANLAR

MARMARİS AJANDASI

Tümü